Kobiety równie często kupują samochody jak mężczyźni – przynajmniej w krajach europejskich i Ameryce Północnej. Nic więc dziwnego, że specjalnie dla nich powstał coroczny konkurs Women’s World Car of The Year 2014.
Wyboru w rankingu dokonywały dziennikarki, często z branży motoryzacyjnej, z 15 różnych krajów. Wśród nich nie było żadnej Polki. Każda z nich dostała auta do oceny pod następującymi kryteriami:
– wyglądu i designu,
– bezpieczeństwa,
– stosunek jakości do ceny,
– wygodne prowadzenia,
– sex appealu.
Modele wybierano w następujących grupach: auto rodzinne, auto marzeń, auto sportowe, auto ekonomiczne, auto ekologiczne, auto luksusowe oraz SUV. Oto jakie pojazdy zdobyły najwięcej punktów w danej grupie:
1. Najlepsze auto rodzinne – Audi A3 Sedan
To wygodne i przestronne auto, które doskonale sprawdzi się jako pojazd rodzinny. Panie doceniły go za świetny wygląd, wygodę prowadzenia i pojemny bagażnik.
2. Najlepsze auto sportowe – Audi S3 Limousine
Szybsze bicie serc i chęć dociśnięcia pedału gazu na maksa wzbudził w paniach ten oto model Audi. Dla wielu z dziennikarek był to także pojazd marzeń.
3. Samochód ekonomiczny – Honda Fit/Jazz
Za ekonomiczny samochód dla osób z mniej wypchanym portfelem dziennikarki uznały autka od Hondy. Dostały one także sporo punktów za desing.
4. Najbardziej ekologiczny samochód – Tesla Model S
To pierwszy masowo produkowany samochód elektryczny, nie miał więc dużej konkurencji. Jest to ekskluzywny model sedana premium, nic więc dziwnego, że spodobał się kobietom.
5. Najlepszy SUV – Range Rover Sport
Ta masywna maszyna zdobywa wysokie oceny we wszystkich testach, nic więc dziwnego, że także w tym rankingu jest wysoko.
6. Samochód marzeń – Jaguar F-Type Coupe
To auto napędza marzenia niejednego automaniaka, jak widać zaliczają do nich także ci w spódnicach. Klasa, prestiż i szybka jazda, czego pragnąć więcej?
7. Najlepszy samochód luksusowy – Mercedes klasy S
Zyskał także najwięcej punktów w klasyfikacji ogólnej. A mówią, że kobiety nie znają się na samochodach. Czas zweryfikować poglądy.