Historia motoryzacji sięga bardzo daleko – zapewne pamiętacie serię naszych artykułów. Na pewno też pamiętacie nasz artykuł o najbrzydszych samochodach świata, który na łamach naszego bloga pojawił się kilka miesięcy temu. Dzisiaj postanowiliśmy odwrócić sytuację i wybrać najładniejsze samochody osobowe w historii motoryzacji. Oczywiście jest to nasz, subiektywny ranking, więc z niektórymi wyborami możecie się zgadzać lub nie, ale na pewno powinno Was zainteresować jakie auta Selcar.pl przypadły najbardziej do gustu. Usiądźcie wygodnie i zaczynamy – kolejność chronologiczna.
1. Ford T.
Czyli cofamy się tak naprawdę do początków motoryzacji, kiedy to Henry Ford zrewolucjonizował świat motoryzacji, wprowadzając do sprzedaży auta produkowane seryjnie. Efekt był taki, że praktycznie średnio zarabiający obywatel mógł sobie pozwolić na zakup samochodu. O sukcesie niech świadczy wysokość sprzedaży pojazdu – sprzedano aż 15 milionów egzemplarzy.

źródło: best-cars.7bit.pl
Chociaż samochód prezentuje się zupełnie inaczej niż współczesne pojazdy to trzeba przyznać, że w swoich latach świetności, jak i obecnie robi piorunujące wrażenie. Pojazd produkowany był w latach 1908-1927 i wyróżniała go prosta, klasyczna forma. Jego konstruktorami byli: Henry Ford, Harolad Wills, Jeno Farakas, József Galamb.
2. Alfa Romeo 8C 2300
Zostawiamy już lata 20-te i lądujemy na początku lat 30-stych, kiedy to w 1931 roku na rynek została wprowadzona Alfa Romeo 8C 2300. Auto zostało skonstruowane głównie z myślą o wyścigach, jednak szybko podbiło serca miłośników motoryzacji i wiele egzemplarzy pojawiło się na drogach.

źródło: my-wallpapers.com
Samochód został zaprojektowany przez Vittorio Jano i produkowany był w latach 1931-1939. Auto wyróżniało się wspaniałą sportową, nieco drapieżną sylwetką z długą maską. Samochód dostępny był w kilku wersjach.
3. Citroen Traction Avant
W 1934 linie produkcyjne opuścił Citroen Traction Avant o wspaniałych, majestatycznych kształtach. Debiut samochodu miał miejsce podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Projektantem pojazdu jest sam Andre Citroen. Samochód zapoczątkował na rynku motoryzacji prawdziwą rewolucję – zapoczątkował zmianę, w której powszechnie zaczęto stosować jednobryłowe nadwozia.

źródło: nervesauto.it
Citroen Traction Avant produkowany był w latach 1934-1957, auto w tym czasie przeszło kilka modyfikacji, a na rynek trafiły różne jego wersje np. Model 11 CV o pojemności 1911 cm sześciennych. Warto zaznaczyć, że pojazd posiadał przedni napęd.
4. Rolls-Royce Phantom I Jonckheere Coupe
To chyba jeden z naszych ulubionych samochodów, czyli przedstawiamy Wam Rolls-Royce’a Phantom I Jonckheere Coupe. Patrząc na pierwsze z brzegu zdjęcie trudno jest się nim nie zachwycić. Samochód wyróżnia majestatyczny kształt oraz wyjątkowa i zgrabna bryła – auto to unikalny design w stylu art-deco.

źródło: autoinspiracje.pl
Rolls-Royce Phantom I produkowany był w latach 1925-1931, ale dopiero modyfikacje Henriego Jonckheeer’a oraz jego syna sprawiły, że auto po prostu zaczęło zachwycać i z miejsca podbiło nasze serca. Niestety, podczas drugiej wojny światowej belgijski zakład, w którym powstało auto został zniszczony i nie zachowała się dokumentacja. Na szczęście dla nas, samochód przetrwał zawirowania wojenne i dzisiaj możemy go podziwiać.
5. Morgan 4/4 Roadster
Coś nas pochłonęły lata 30-te, ale trudno oprzeć się wrażeniu, że w tym okresie powstało wiele designerskich aut. Tym razem chcemy Wam zaprezentować Morgana 4/4 Roadstera, który w sprzedaży dostępny jest do dzisiaj, pierwszy pojazd zjechał z linii w 1936 roku – jest to najdłużej produkowany w historii samochód. Od razu musimy zaznaczyć, że auto sprzedawane jest w praktycznie niezmienionej formie, modyfikacji ulegają tylko detale oraz niewielkie technologiczne części.

źródło: bringatrailer.com
Początkowo samochód nosił nazwę Morgan 4-4, jednak już podczas produkcji drugiej serii zmieniono mu nazwę na Morgan 4/4 Roadster. Do tej pory do sprzedaży wprowadzono VII Serii – samochód VII generacji w sprzedaży pojawił się w 1993 roku. Sami przyznajcie, że trudno mu się oprzeć, prawda?
6. VW Garbus
A teraz auto, które chyba zna każdy z Was, tak to VW Garbus – auto uwielbiane przez małych, jak i dużych miłośników motoryzacji. Jego charakterystyczny kształt nie da o sobie zapomnieć. Może jest to dla Was zaskoczenie, po tych wszystkich luksusowych autach, ale do Garbusa mamy wielki sentyment.

źródło: strefatestow.pl
Projektantem Garbusa jest nie kto inny, jak sam słynny Ferdinand Porsche. Auto po raz pierwszy zostało zaprezentowane w 1936 roku, a jego produkcja na dobre ruszyła w 1938 roku. Garbus był samochodem dla mas – mały, niewymagający, z miejsca podbił serca ludzi. Produkcję pojazdu zakończono w 2003 roku – łącznie wyprodukowano 21.529.464 egzemplarzy.
7. Talbot Lago T150C Cabriolet
Zostajemy jeszcze na chwilę w 1936 roku i wracamy do segmentu aut luksusowych – w tym roku w sprzedaży pojawił się model Talbot Lago T150C Cabriolet. Marka została założona przez hrabiego Shrewsbury Charles Chetwynd-Talbot w 1903 roku, ponad 30 lat później, czyli w roku 1935 firmę przejął Antonio Lago. I to właśnie w latach 30-stych zaprojektowano i wyprodukowano powyższe auto sportowe. Niestety, firma motoryzacyjna nie przetrwała i zakończyła swoją działalność w latach 50-tych… Wielka szkoda.

źródło: thecoolist.com
8. Delahaye Type 135
Rok 1936 był dobrym rokiem dla motoryzacji, w tym czasie powstało wiele pojazdów, na które warto zwrócić uwagę. Kolejnym modelem jest Delahaye Type 135, który produkowany był przez francuską firmę. Samochód to pojazd sportowy, o dynamicznych kształtach. Jego projektantem był Jean Francois. Pojazd był znany również pod nazwą „Coupe des Alpes”, po sukcesie w wyścigu Alpine Rally. Delahaye Type 135 produkowany był w latach 1936-1954 i doczekał się kilku wersji.

źródło: sportscardigest.com
9. Jaguar XK120
Na kolejne auto, które warto wymienić w tym zacnym gronie przyszło nam czekać do czasów powojennych. Jest nim Jaguar XK120 – jest to auto sportowe (a jakże!) produkowane przez brytyjskiego giganta Jaguar Cars. Samochód to dwudrzwiowe coupe lub dwudrzwiowy roadster. Był następcą modelu SS100. Po raz pierwszy auto zostało zaprezentowane podczas Earl Court Motor Show w Londynie w 1948 roku.

źródło: img.favcars.com
Samochód posiadał jednorodną karoserię oraz wyposażony był w 4-biegową skrzynię manualną. Samochód przyspieszał od 0 do 100 km/h w 10,0 s, a jego prędkość maksymalna wynosiła 100 km. Jaguar XK 120 produkowany był w latach 1948-1954.
10. Land Rover/Defender
Zostajemy w 1948 roku i teraz chcemy Wam zaprezentować auto, którego design został zainspirowany Jeepem Willys, który używany był podczas wojny. Jednak Land Rover Defender skierowany był do odbiorców cywilnych. Nadwozie było wykonane z aluminium, a napęd był na cztery koła. Masowa produkcja auta rozpoczęła się dopiero w 1983 roku, gdy Land Rover uzyskał samodzielność. Model produkowany jest do dziś.

źródło: i.forbesimg.com
11. Abarth 205A
Teraz auto dla absolutnych koneserów – zapewne o nim nie słyszeliście i nic w tym dziwnego, bo Abarth 205A został wyprodukowany w liczbie trzech sztuk! Tak, dobrze przeczytaliście. Jego konstruktorem jest Austriak Carlo Abarth. Samochody były produkowane w latach 1950-1951. Nam podoba się jego sportowa, mało masywna sylwetka. Chętnie byśmy sobie kupili takie auto 🙂 A Wy?

źródło: s-media-cache-ak0.pinimg.com
12. VW Transporter
Prezentujemy Wam samochód, który chyba większość z Was z pewnością kojarzy, to VW Transporter, którego produkcja rozpoczęła się 8 marca 1950 roku. Warto zaznaczyć, że od 2003 roku produkowana jest 5 generacja pojazdu. Jest to dostawczo-osobowy minivan. Większości z nas kojarzy się z pewnością z hippisami. Pierwsza generacja była wyposażona w 4-biegową skrzynię manualną.

źródło: wikimedia.org
To tyle na dzisiaj, mamy nadzieję, że z niecierpliwością będziecie czekać na drugą część naszego artykułu 🙂 Zapraszamy serdecznie!