Jedno z największych miast w Polsce doczeka się niedługo kolejnego odcinka obwodnicy. Tym razem będzie to wschodnia nitka S-7, zwana także Trasą Nowohucką, od węzła Rybitwy do węzła Igołomska. Umowę na budowę tego odcinka podpisano 23 lipca, jak poinformował regionalny oddział GDDKiA.
Gdy zakończy się budowa wschodniej części obwodnicy – Kraków będzie nią okolony z 3 stron, zaś sama trasa liczyć będzie 35 kilometrów. Trudno uznać to za ogromny sukces, by tak duże miasto w XXI wieku nadal czekało na pełny objazd. Termin realizacji inwestycji ma zająć 27 miesięcy, bez wliczania okresu zimowego (15 grudnia-15 marca).
Cała inwestycja ma pochłonąć ok. 529 milionów złotych. Drogę budować będzie konsorcjum Strabag wraz z firmami Heilit und Woerner. Budowa drogi ekspresowej S7 we wschodniej części Krakowa, w dzielnicach Podgórze i Nowa Huta, ma przejąć ruch tranzytowy z drogi krajowej nr 79 i przeprowadzić go nową drogą klasy S do autostrady A4 Katowice – Kraków – Rzeszów.
Wschodnia obwodnica Krakowa to fragment budowanej drogi ekspresowej S7, która będzie łączyć Gdańsk z Rabką-Zdrój. Jej długość wyniesie ok. 720 km. Nową trasę zlokalizowano w większości w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga połączy aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.
Budowa drogi wymaga stworzenia nowego mostu na Wiśle, zbudowana zostanie także jezdnia z dwoma pasami ruchu, 12 innych mostów i wiaduktów oraz dwupoziomowych węzłów drogowych na punktach zjazdowych. Sama trasa będzie liczyła 4,5km.