Nie wszystkim kryzys podcina skrzydła, na co dobrym dowodem są rekordy sprzedaży Audi w marcu 2014 roku. Na całym świecie zakupiono 170.450 aut marki. Ponadto w pierwszym kwartale 2014 roku łącznie sprzedano 412.850 aut, w porównaniu do pierwszego kwartału roku 2013 sprzedaż wzrosła o 11,7 proc.
Jakie modele cieszyły się największą popularnością? Przede wszystkim były to kabriolety, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem – w porównaniu z zeszłym rokiem odnotowano wzrost na poziomie 8,3 proc. dla Audi A5 Cabriolet to oraz 22,6 proc. Audi TT Roadster. W serii A3 odnotowano wzrost na poziomie 52,5 proc., a sprzedaż wyniosła 28.750 sztuk. Taki świetny wynika koncern zawdzięcza wprowadzeniu nowego Audi A3 Cabriolet i Audi A3 Sportback g-tron. Świetne wyniki odnotowano w sprzedaży Audi Q7 (wzrost na poziomie 39 proc.) oraz Audi A8 (+49 proc.).
Na rynku europejskim koncern odnotował wzrost na poziomie 6,8 proc. i łącznej sprzedaży 200.350 egzemplarzy. Największą popularnością Audi cieszyło się w Wielkiej Brytanii (+12,7 proc., sprzedano 28.068 sztuk), Niemczech (+10,2 proc., sprzedano 27.226 sztuk). W Polsce odnotowano wzrost na poziomie 64,62 proc. i w marcu sprzedano 884 samochody – łącznie w pierwszym kwartale nabywców znalazło 2116 samochodów, w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego odnotowano wzrost 51,9 proc.
Pomyślne wiadomości napłynęły do Audi również ze Stanów Zjednoczonych, gdzie odnotowano wzrost na poziomie 7,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku, łącznie sprzedano 14.246 egzemplarzy. Największym zainteresowaniem cieszył się SUV Q7. Pierwszy kwartał dla Audi w USA zakończył się ze sprzedażą na poziomie 35.228 aut, w porównaniu z kwartałem 2013 uzyskano wzrost na poziomie 3 proc.
Trzycyfrowy wzrost sprzedaży odnotowano w Brazylii, gdzie Audi na rynek wprowadziło Audi A3 Limousine – w marcu 2014 roku nabywców znalazło 891 aut, wzrost na poziomie 137 proc.
W Azji głównymi nabywcami Audi zostali mieszkańcy Korei Południowej – w marcu sprzedano 2.457 sztuk i odnotowano wzrost na poziomie 82 proc.. Natomiast w Chinach w marcu łączny wzrost wyniósł 36,6 proc – sprzedano 47.636 egzemplarzy. Największą popularnością cieszyły się takie modele jak A6, A7, Q oraz A8. Audi kwartał w Chinach zamknęło z całkowitą sprzedażą na poziomie 124.520 egzemplarzy i wzrostem na poziomie 21,1 w porównaniu z kwartałem 2013 roku.