Dbanie o środowisko nie jest nam obce – coraz częściej stawiamy na ekologiczne rozwiązania w życiu codziennym. Dlatego nie bardzo dziwią nas opublikowane dane, że coraz więcej Polaków decyduje się na zakup samochodu hybrydowego. Jak donosi Toyota, już co czwarta osoba w naszym kraju decyduje się na zakup hybrydowej Toyoty Auris.
Polacy najchętniej kupują samochody z silnikiem diesla, jednak według ostatnich danych ten trend się zmienił. W styczniu i lutym bieżącego roku klienci biznesowi zdecydowali się na zakup 298 hybrydowych Aurisów, natomiast w analogicznym okresie zakupiono 287 Aurisów z silnikiem wysokoprężnym.
Co ciekawe, podobny wzrost zainteresowania samochodami hybrydowymi odnotowano również w przypadku klientów indywidualnych. W marcu wpłynęło więcej zamówień na wersje hybrydowe niż warianty konwencjonalne.
Przypomnijmy jeszcze, dlaczego warto zdecydować się na auto hybrydowe? Otóż dlatego, bo wyróżnia się ono nie tylko lepszą płynnością jazdy, ale także niższymi kosztami eksploatacji. Jak zaznaczana przedstawiciel Toyoty w Polsce – w Europie Zachodniej sprzedaż hybrydowego Aurisa przekracza 50 proc. Toyota chce również przekonać Polaków do wybrania właśnie wersji hybrydowej. Czy to się uda? Musimy jeszcze na to trochę poczekać, ale wszystkie znaki na niebie wskazują, że zadanie jest wykonalne.