Myli się ten, kto myśli, że targi samochodowego to tylko idealna okazja, by zaprezentować nowe modele i koncepty. To także wyśmienita okazja, żeby zaprezentować nowinki techniczne. Takiej okazji jak Targi Motoryzacyjne w Genewie nie mógł przepuścić Goodyear Dunlop Tiers Europe, który zaprezentował „inteligentną oponę”.
„Inteligentna opona” oparta jest o specjalny mikroukład, który zamontowany jest w jej wnętrzu . O dziwo system nie wymaga żadnego zasilania bateryjnego. Elementarnym zadaniem mikroprocesora jest dostarczanie informacji na temat temperatury oraz ciśnienia w oponie. Ponadto przekazuje też on szereg innych danych identyfikacyjnych, które trafiają do komputera samochodu. Dzięki takim informacjom, komputer pojazdu, automatycznie dostosowuje pracę algorytmów kontroli jazdy poprzecznej oraz wzdłużnej. Wszystko to przekłada się na bezpieczniejszą jazdę. „Inteligentna opona” pozytywnie wpływa na skrócenie drogi hamowania oraz poprawia właściwości jezdne pojazdu na zakrętach.
Co sądzicie o takiej oponie? Czy używanie sformułowania „inteligentna opona” jest odpowiednie? W sumie mamy już inteligentne proszki, więc czemu nie opony…