Umowy wizerunkowe w dzisiejszych czasach to standard – nie tylko w świecie motoryzacji. Całkiem niedawno taką umowę zawarł koszykarz NBA LeBron James, który stał się twarzą marki Kia. Koreańska marka z sukcesem podbija rynek w USA, teraz przy wsparciu gwiazdy NBA będzie to jeszcze łatwiejsze zadanie.
Głównym zadaniem koszykarza będzie promocja modelu K900 (inaczej Quoris), warto tutaj zaznaczyć, że wybór LeBrona Jamesa do promowania samochodu wcale nie jest przypadkowy. Kia od siedmiu lat jest partnerem motoryzacyjnym rozgrywek NBA. Koszykarz dostawał od koncernu samochody jako nagrody NBA MVP, ale przekazywał je na cele charytatywne. Według Tima Chaney’a, wiceprezesa działu marketingu Kia Motors America, koszykarzowi tak przypadł do gustu model K900, że koreańska marka postanowiła rozpocząć z nim współpracę.
LeBron James urodził się 30 grudnia w 1984 roku w Akron (Ohio), obecnie jest zawodnikiem Cleveland Cavaliers. Jest jednym z najbardziej popularnych sportowców w Stanach Zjednoczonych. Jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród oraz wyróżnień:
- najbardziej wartościowy gracz (MVP) w sezonach: 2008-2009, 2009-2010, 2011-2012, 2012-2013;
- MVP finałów: 2011-2012, 2012-2013.